Antwoord op je vraag

Wat zijn de voorwaarden van een Corona-voucher?

Als je reis geannuleerd is i.v.m. de gevolgen van het coronavirus, bieden we je aan om je vakantie te wijzigen naar een andere vertrekdatum. Indien je niet direct een nieuwe vertrekdatum kan of wil vastleggen, dan ontvang je een ''Corona-voucher''. Deze kun je op een later moment inwisselen voor een van Buro Scanbrit.


De voorwaarden van de voucher zijn:
- De waarde van de voucher is gelijk aan de (aan)betaling op de geannuleerde reis. Deze reis viel oorspronkelijk ook onder SGR dekking.
- De garantieregeling van SGR van toepassing is conform het bestuursbesluit van 16 maart 2020.
- Boeken kan tot max. 1 jaar na uitgiftedatum. Vertrek van de nieuwe reis is mogelijk t/m 31/12/2021.
- Indien de reis goedkoper is, betalen wij het verschil terug.
- Indien de reis duurder is, dient het verschil bijbetaald te worden.
- Alleen te besteden bij het boekingskantoor waar je de reis hebt afgesloten en alleen voor een nieuw te boeken reis bij Buro Scanbrit.
- Bij reizen inclusief vervoer dient de reis met dezelfde vervoersmaatschappij te worden uitgevoerd tegen hetzelfde tariefsoort.
- Onze leveranciers geven eveneens vouchers uit. De besteding kan daarom beperkt worden tot leveranciers van de oorspronkelijk reis.
- De voucher is een vordering op naam van jou op ons, strikt persoonlijk en niet overdraagbaar aan een derde, behalve aan SGR ingevolge artikel 8 van de garantieregeling SGR.


Als je uiteindelijk besluit geen gebruik te maken van de voucher, kun je om restitutie in geld verzoeken. Dit kan uiterlijk aan het eind van de SGR-dekkingstermijn van 1 jaar na uitgifte, maar niet eerder dan 6 maanden na de uitgifte. Maar uiteraard hopen wij dat je met de voucher opnieuw een mooie reis bij ons boekt.

Heb je een Hurtigruten zee- of expeditiereis geboekt?

Voor zee- en expeditiereizen met Hurtigruten gelden andere voorwaarden. Lees de aangepaste voorwaarden voor Hurtigruten zee- en expeditiereizen.

Boek je vakantie bij Buro Scanbrit