Antwoord op je vraag

Mis je je vlucht en was je goed op tijd. Bij wie kun je aankloppen voor een vergoeding?

De luchtvaartmaatschappij of Buro Scanbrit kan je hiervoor niet aanspreken. Wij kunnen hier namelijk geen invloed op uitoefenen en kunnen ons beroepen op overmacht.

Als het te wijten is aan zaken die onder de verantwoordelijkheid van Schiphol vallen, dan kun je alleen Schiphol aanspreken voor schadevergoeding. Denk hierbij aan het betaalde ticket en de overige kosten, zoals verblijf en autohuur ter plaatse.

Je moet ook bewijzen dat je ruim op tijd op de luchthaven aanwezig was en alles hebt gedaan wat nodig was om je vlucht te kunnen halen, zoals tijdig inchecken en in de rij gaan staan. Bewaar hiervoor bijvoorbeeld je treinkaartje, of maak een foto (+klok) op het moment van arriveren op de luchthaven. Het is jouw verantwoordelijkheid om ruim op tijd aanwezig te zijn.  

Boek je vakantie bij Buro Scanbrit