Antwoord op je vraag

Ik wil geen Corona-voucher. Wat zijn de mogelijkheden?

We begrijpen dat je misschien een voorkeur hebt voor teruggave van de betaalde reissom. Als een reisorganisatie onder normale omstandigheden een reis moet annuleren dan krijg je de betaalde reissom terug. Alleen is er momenteel geen sprake van een normale situatie. De omstandigheden zijn zo uitzonderlijk, dat deze maatregelen redelijk en gerechtvaardigd zijn. Bovendien zijn je rechten als consument met voucher beschermd.


Op deze voucher is namelijk SGR-garantie van toepassing, waardoor je er zeker van bent dat het geld dat je aan ons betaald hebt veilig is. Dat is niet het geval als je ons verzoekt de geannuleerde reissom terug te betalen. De SGR dekt namelijk geen vorderingen op de geannuleerde reissom. Zowel Economische Zaken (EZ) als de Autoriteit Consument en Markt (ACM) ondersteunen het initiatief van ANVR en SGR om bij annulering van reizen vanwege de coronacrisis een corona-voucher te geven als tegoed voor een nieuwe reis of terugbetaling van de betaalde reissom op een latere datum.

Meer informatie over de ‘’Corona-voucher''

 

Wat als ik de voucher niet ga gebruiken?

Als je uiteindelijk besluit geen gebruik te maken van de voucher, kun je alsnog om restitutie in geld verzoeken. Dit kan uiterlijk aan het eind van de SGR-dekkingstermijn van 1 jaar na uitgifte, maar niet eerder dan 6 maanden na de uitgifte. Maar uiteraard hopen wij dat je met de voucher opnieuw een mooie reis bij ons boekt.

Boek je vakantie bij Buro Scanbrit